Maandag 30 April 2001

We zijn om 8:15 uit Remich

vertrokken richting Studgart alles verliep naar wens.
Om 12:00 hebben we gestopt en hebben een boterham gegeten en om ongeveer 13:00 zijn we weer doorgereden. Om 13:45 waren we op de Camping Schwaberalb in Aichelberg . De camping zag er niet erg mooi uit we moesten 32,50 mark betalen maar vonden het wel duur voor het geen we er voor hadden. We hadden mooi weer want we hebben nog lekker in de zon een uiltje kunnen knappen, en nog wat buiten kunnen zitten lezen. Om 18:00 hebben we gegeten we zijn daarna nog wat gaan wandelen maar de bospaadjes waren erg blubeberig.

Home

Onze vakantie naar Italie in voorjaar 2001

Week 1

Zondag 29 April 2001

We zijn om 13:15 uur vertrokken. Toen we aan de grens bij Kapellebrug kwamen gierden de zenuwen door onze keel maar alles was voor niets geweest want we konden zo door rijden de douane keek ons allen maar na en verder niets.De reis liep redelijk voorspoedig alleen voor St Nikolaas moesten we een omleiding volgen waar we door Temse gereden zijn het was
wel leuk maar wel erg smalle straatjes maar verder ging het best. Ook hebben we nog een tussen stop gemaakt daarvan deze twee plaatjes nog. We waren om 17:45 in Remich maar we hebben in de file gestaan vanwege dat waarschijnlijk de Duitsers nog even kwamen tanken in Luxemburg omdat daar de benzine veel goedkoper is. We hadden nog wel even een wandelingetje willen maken maar het regende behoorlijk dus hebben we het uitgesteld tot de volgende camping. Alles was daar erg blubberig en nat, s'morgens toen we weggereden waren zat de caravan van voren helemaal onder de blubber. In de loop van de dag toen het was opgedroogd hebben we het gauw schoon gemaakt.

29-4-2001

Dinsdag 1 Mei 2001

Om 9:35 uur zijn we weer gaan rijden richting Innsbruck alles liep voorspoedig. Om 12:00 uur zijn we gestopt om onze boterham op te eten op een mooie parkeerplaats met uitzicht op de Alpen. Daarna zijn we via de Fernpass gereden. Toen we op de Fempass reden begon het lampje van de brandstofmeter te branden Cobie was in paniek bang dat we het niet zouden halen, maar gelukkig zagen we op tijd een pomp waar we konden tanken er kon 59 liter in dus er het was hoog tijd om te tanken. Daarna zijn we richting Brennerpas gereden waar we tol moesten betalen het was wel erg mooi want op alle bergtoppen lag nog sneeuw maar voor we er erg in hadden waren we er doorheen, ik dacht dat het een hele smalle doorgang zou zijn maar dat was niet zo we zijn daarna nog door gereden tot Brixen in Italië waar we een camping gezocht hebben en gevonden.
Toen we dachten een geschikt plekje gevonden te hebben, kwam er een Zwitserse vrouw naar ons toe die ook op die camping stond en vroeg of we Duits verstonden en zei toen dat we op die plek misschien last van parkerende auto’s en motoren kon krijgen, maar er werd helemaal niet geparkeerd daar. We waren daar om 16:45 uur Na het eten, dat we buiten voor de caravan nuttigden, zijn we weer een eindje gaan wandelen het was prachtig weer zeker nog wel 20 graden

1-5-2001

Woensdag 2 mei 2001

We zijn om 9.30 vertrokken van de camping in Brixen daar hebben we de weg naar Bolzano gevolgd de ss 12 dat was niet de betaalde route maar de weg die er langs liep dit was heel goed te doen. Van Bolzano hebben de weg naar Verona gevolgd.
We hebben de hele weg zo’n beetje langs de betaalde route gereden zoals je op het plaatje kan zien. Onder weg hebben we onze boterham gegeten op een plaats bij een benzine station waar ik een beetje verkeerd was gereden.
Daama hebben we nog even gestopt op een mooi plekje en hebben nog een paar plaatjes gemaakt. Bij aankomst op de camping aan het Gardameer Camping Bella Italië om +/- 14.00 uur. Waar we zelf een plek uit konden zoeken. De jongen van de receptie kwam ons achterna toen we de camping opreden en vroeg of hij het pasje aan ons terug gegeven had maar dat lag nog op de receptie dus was het toch in orde. Toen we een plek aan het zoeken waren stond er toevallig ook een Fiat Multipla die precies het zelfde is als de onze, het was ook een Nederlandse. We hebben onze caravan vrij dicht in de beurt gezet. Om een uur of zeven zijn we nog een stukje over de camping gelopen en langs de boulevard me zicht over het Gardameer wat heel mooi was.

2-5-2001

2-5-2001 2

Vrijdag 4 Mei 2001

Vanmorgen zijn we niet vroeg opgestaan, we hebben het rustig aangedaan.
Het was mooi weer een graad of twintig. We zijn om een uur of half elf naar Simenione gegaan dat is een soort landtong in het Gardameer waar op aan het eind een soort vestingstadje is wat wel erg mooi was want er moesten ook een soort bronnen zijn maar die hebben we niet gezien, ook was het leuk er waren winkeltjes met souvenirs en ook waar je een echt Italiaans ijsje kon kopen er waren ook hotels zag je daar.
Maar we konden niet te lang blijven daar we de auto op een plaats geparkeerd hadden waar we maar een uur mochten staan maar later bleek dat we er wel langer hadden mogen staan maar dan hadden we meer in de parkeerautomaat hadden moeten doen, het kosten daar al 3000 lires per uur dus zijn we nog even.
We zijn daarna naar Peschiera gereden waar we om ongeveer om twaalf uur waren en hebben de auto op een parkeerplaats gezet en moesten er 2000 lires voor moesten betalen om een uur te parkeren, toen hebben we daar onze boterhammen eerst maar opgegeten en zijn we daarna gaan kijken hoe laat de boten voor een rondvaart vertrokken. Er waren enkele opties die we genoteerd hebben om verder te kijken wanneer en hoe laat we welke zullen nemen.
Na nog wat rondgewandeld te hebben begon het te regenen dus zijn we naar de auto.
En zijn nog een eind langs het Gardameer gereden maar het begon steeds harder te regenen en zelfs nog  te onweren ook toen zijn we maar omgekeerd en terug naar de camping gegaan waar we om een uur of drie aankwamen. Verder hebben we niets meer gedaan als een beetje gelezen en ons middag dutje gedaan. Het is nu 21.00 en regent nog steeds.

Donderdag 3 Mei 2001

Vandaag zijn we naar Verona geweest. Voor dan we vertrokken moesten we eerst nog bij de receptie zijn om onze pasjes op te halen voor de auto en persoonspasjes voor o.a het zwembad, daarna zijn we naar Verona gereden wat wel intersant was zowel de weg er heen als in de plaats zelf we hebben veel rond gereden voor we een behoorlijke parkeerplaats vonden.
Toen we die eindelijk gevonden hadden dachten we dat je daar met een parkeer schijf moest parkeren
maar dat was niet zo je moest in een sigaren winkeltje kaarten kopen een soort kraslot elk voor een uur en je mocht niet langer dan twee uur parkeren Om twaalf uur zijn we toen gaan wandelen door Verona waar het intussen behoorlijk regende, door veel smalle straatjes gelopen te hebben en zoeken waar de arena was konden we het toch niet vinden toen heb ik het aan een man gevraagd met hem het landkaartje te laten zien en vragen naar de arena heeft hij het ons uitgelegd waarna we het vrij snel vonden.
Het was wel indrukwekend om zo iets te dat wel 2000 jaar oud moest zijn. We zijn er ook nog binnen geweest maar ze waren een soort van theater te maken met een podium en daarvoor allemaal stoelen ook hingen er rekken met harnassen en oude wapens en decor van rots vormen.
Daarna zijn we bij het balkon van Julia geweest maar dat viel nauwelijks op, daarna heb ik nog geld gepint dat geen probleem gaf we hebben daarna nog een ijsje gekocht waar ik de verkoopster vroeg zijn dit wel twee bolletjes waar na ik er nog een bij kreeg. We hebben nog wat verder gewandeld en zijn daarna naar de auto gelopen waarna we om 14.00 uur geprobeerd hebben om er uit te komen wat moeilijk lukte want ik reed steeds verkeerd door smalle straatjes en heel smalle straatjes maar we zijn er toch uit gekomen. We zijn onderweg terug nog in een grote supermarkt geweest waar we nog wat boodschappen gedaan hebben. Daarna zijn we weer terug op de camping gereden en de rest van de dag en avond hebben doorgebracht.

Zaterdag 5 Mei 2001

We zijn om half elf weggereden langs het oostelijk deel van het Gardameer de eerste stop was Lazise, een oud stadje. We vonden vrij makkelijk een parkeerplaats waar we niet moesten betalen wat wel
opviel voor deze streek. Daarna zijn we door een poort het plaatsje binnen gegaan het was er mooi met enkele oude steegjes en een plein met uitzicht op het Gardameer wat wel te zien is de diverse foto’s, verder op Daarna zijn we door gereden naar Garda en verder naar Riva del Garda. Maar onderweg hebben we ook nog enkele stops gemaakt om nog een paar foto’ s te maken zoals je hier kan zien.
Ook zijn we nog bij een waterval geweest. Het was wel mooi maar er viel minder te zien als we ons hadden voorgesteld Cascata Verone hete deze waterval met grot.